Diskuze na téma: Proč jahodník neroste?

(0hlasů)
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé
Autor: Nepřihlášený uživatel - Anonym , Vloženo: 06.6. 2016 00:00
Přes internet jsem si objednala jahodník. Přišlo mi 16 jahodníků, které jsem zasadila podle instrukcí pěstitele. Bohužel se mi "chytlo" jen 6 rostlin. Zbytek jahodníků vypadá pořád stejně, jako když mi přišly. Co s tím mám dělat? Mám je vytrhat? Nebo se dají ještě nějak zachránit?

Autor: Veronika , Vloženo: 06.6. 2016 17:43
Objednávky živých rostlin přes internet mají nemalá úskalí. Budoucí potíže můžete snížit tím, že budete objednávat u zavedeného (specializovaného) pěstitele, v případě jahod nejlépe přímo u množitelů sadby. Tím budete mít jistotu, že získáte skutečně kvalitní, certifikovanou sadbu.
Z vašeho dotazu není patrné, zda jste jahody objednávala u specialistů či jen od někoho, kdo si dal inzerát. Sadba jahod je zboží a to by mělo mít určité kvality. Pro poctivého prodejce by měla být důležitá zpráva od vás, že došlo k tak malému uchycení rostlin. Možná by se vyplatilo obrátit přímo na něj, nejlépe by vám měl poradit s řešením problému přímo on.
Samozřejmě také záleží na tom, zda si objednáváte prostokořenné sazenice nebo sazenice zakořeněné v sadbovačích či květináčích. Nekvalitně expedované prostokořenné sazenice mohou utrpět újmu již při přepravě a pak se skutečně špatně ujímají. Neuvádíte, jak dlouho již máte jahodníky zasazené. Pokud rostliny nerostou, ale ani nevadnou, pak jim dopřejte čas. Faktorů, které mohly sehrát negativní roli je v této době celá řada. V neposlední řadě to může být silné sluneční záření, nedostatečná zálivka či příliš hluboká výsadba rostlin.
Více o vhodných způsobech nákupu jahodníků a jejich výsadbě najdete v článcích Přichází čas na náku jahodníku a Kdy a jak vysazujeme jahodník?, na které je odkaz pod touto odpovědí.

Používáme cookies za účelem personalizace webu, reklamy a zlepšení našich služeb. Pokračováním souhlasíte s jejich použitím. Více informací OK